מי מפחד מליקוי חמה או לבנה?

תחילה נבין מהו ליקוי חמה או ליקוי לבנה.

 

ליקוי חמה

הירח מקיף את כדור הארץ במהלך כחודש. ליקוי חמה הוא תופעה שמתרחשת כאשר הירח ממוקם במצב שבוא הוא מסתיר את השמש ונוצר מעין צל של הירח על פני כדור הארץ מאחר וקרני השמש נחסמות על ידי הירח ואינן חודרות לכדור הארץ.

לעיתים מתרחש ליקוי חמה מלא, כלומר הירח מסתיר לחלוטין את טבעת השמש ואור השמש נחסם על ידי הירח ולא חודר לכדור הארץ, תופעה זו מתרחשת בעיקר כאשר הירח קרוב לכדור הארץ. לעיתים הליקוי הוא חלקי. בגלל המבנה האליפטי של כדור הארץ, לפעמים הירח קרוב לכדור הארץ ולפעמים הוא מרוחק ממנו. כאשר הירח רחוק יותר מכדור הארץ, ייתכן מצב שהקוטר שלו הוא קטן יותר והוא לא יסתיר באופן מלא את השמש, תופעה שמוגדרת כליקוי חמה מלא או ליקוי טבעתי. 

ברוב המקרים מתרחשים כשני ליקויי חמה בשנה. אבל לא כל אחד יכול לראות את הליקוי כיוון שזוהי תופעה מקומית. רק מי שנמצא בצד הירח יראה את הליקוי (בעת ליקוי ירח ניתן לצפות בתופעה מכל מקום בכדור הארץ).

 

 

ליקוי ירח

ליקוי ירח או ליקוי לבנה מתרחש כאשר כדור הארץ נמצא במצב שבו הוא מונע מהירח לקבל את אור השמש. כלומר, כדור הארץ ממוקם בין השמש לירח. הירח למעשה מקבל הצללה מכדור הארץ. במצב של ליקוי השמש, כדור הארץ והירח נמצאים באותו קו לערך.

ליקוי ירח נראה מכל מקום בכדור הארץ בניגוד לליקוי חמה. ליקוי הירח נמשך כשעה וארבעים דקות. ליקוי ירח יכול להתרחש רק כאשר הירח מלא, כלומר, באמצע החודש העברי, מאחר ובשלב זה ממוקם הירח בצד הנגדי לכיוון השמש. ליקוי ירח מתרחש כפעמיים-שלוש בשנה. בעת ליקוי הירח יכול להיות מצב שבו כל הירח מקבל צל מכדור הארץ, והוא מוגדר כליקוי מלא, או ליקוי חלקי כאשר רק חלקו של הירח מוצלל על ידי כדור הארץ.

 

 

ליקויים ואסטרולוגיה

באופן כללי מתייחסת האסטרולוגיה אל הליקויים כאל תקופה של סיומים והתחלות חדשות. ויליאם לילי האסטרולוג הנודע בן ימי הביניים טען כי ליקוי חמה או לבנה משפיע באופן דרמאטי על מדינות הנמצאות תחת ההשפעה של הליקוי. למעשה, השפעת הליקוי מתחילה כמה ימים לפני שהליקוי התרחש ונמשכת אף כשלושה חודשים לאחר שהיא כבר התרחשה מבחינה אסטרונומית. ברוב המקרים מצביעה האסטרולוגיה על שינויים שליליים שהליקוי משפיע עליהם, אבל אין הדבר בהכרח כך. לעיתים שינוי כפוי אולי מזעזע אותנו, אך במבחן התוצאה, השינוי הוא חיובי. לכן אין לראות בליקוי חמה או לבנה סימן לצרות או לבעיות, אלא לעוד הזדמנות שניתנת לחברה או לפרט.

באופן כללי מושפע הליקוי גם מהמזל שבו שוהה השמש במסע השנתי שלה בעת שהליקוי מתרחש.

 

ליקוי שמתרחש תחת ההשפעה של מזל תאומים יכול לגרום למחלות שנגרמות בגלל בעלי חיים, או לסכסוך דתי או לאומני בין מדינות, או למוות של מנהיגים בולטים. מאחר ותאומים קשור גם בתקשורת, יכול הליקוי להצביע על תחומים או מצבים סבוכים הקשורים בנסיעות כמו ספינות בים או מטוסים, או אפילו שיטפונות. אבל מאחר ומזל תאומים מתייחס לתפקודי המוח האנושי, הליקוי יכול להצביע דווקא על פוטנציאל להמצאה חדשה או על התפתחות תקשורתית מעניינת. יכול בהחלט להיות מצב שהתקשורת תעורר בעיה חברתית זנוחה שהליקוי יעורר דווקא רגשות של אמפטיה וחמלה מבחינה חברתית.

 

ליקוי שמתרחש תחת ההשפעה של מזל קשת יצביע על מצבים של חוסר סובלנות דתית, מוות של מנהיגים בולטים או מצבים של רצח או אונס.

 

ליקוי שמתרחש תחת השפעת מזל סרטן יכול לגרום לשינויים פוליטיים במדינות, או למצבים של מרמה ושחיתות של המעמד השליט במדינה. ליקוי זה יכול להצביע גם על התפשטות של מחלות.

 

ליקוי שמתרחש תחת השפעת מזל גדיי צביע על פוטנציאל למוות של מנהיגי המדינה, או למצב של מזימות כנגד מנהיגים, מצב שיכול לגרום לשינוי במערך הפוליטי במדינה, או למצב של כניסה ללוחמה, או אפילו למצב של אובדן ספינות או מטוסים. מובן שמדינות בהן מודגש הליקוי יושפעו ביותר מן הליקוי.

 

 

כיצד משפיע הליקוי עלינו כפרטים?

  1. ליקוי ירח או חמה משפיע כמובן גם על כל פרט ופרט. מבחינה אישית יכול הליקוי להצביע על היריון חדש, לידה, נישואים, גרושים, שינוי בקריירה, נסיעות, רעיונות חדשים, התחלה חדשה במקום עבודה, שינויים במקום מגורים וכדומה. הליקוי מחייב אותנו להתבונן אל העתיד ולהניח לעבר.

  2. באופן כללי ניתן לומר שליקוי חמה ישפיע על מערכות יחסים עם גברים בחיים (בעל, אבא, בוס וכדומה), וליקוי ירח ישפיע על מערך יחסי הגומלים עם נשים בחיים (אישה, אימא, בת, אחות, בוסית וכדומה).

  3. אם הליקוי מתרחש כאשר אתם חוגגים את יום ההולדת, צפויה לכם ללא ספק שנה של שינויים דרמאטיים בחיים, ואפילו שינוי בסגנון החיים, תינוק חדש, נישואים, גירושים וכדומה. מומלץ מאד להשגיח גם על הבריאות במהלך השנה, כיוון שהליקוי יכול להשפיע גם על המצב הבריאותי שלכם.

  4. ליקוי באופן כללי יוצר דחיפות לקבל החלטות כדי להתקדם ולהתפתח. למעשה ליקוי יכול לגרום לנו להתחיל דבר חדש מבלי שתהיה לנו כל דרך חזרה, והדבר נכון לגבי כל תחום בחיים. זהו בעצם מסר של היקום שהגיע הזמן לשנות. במקרה כזה זכרו את "חוק הוואקום", שום דבר לא נישאר ריק, אם התפנה מקום, היקום ידאג למלא את החלל...

  5. ברוב המקרים יקרה תחת ליקוי אירוע חיצוני שאין לנו שליטה עליו, אירוע שיחייב אותנו לפעול באופן ישיר. האירוע כמובן ישפיע על החיים שלנו באופן משמעותי ומתמשך מבלי שהתכוונו לכך. אבל בדרך כלל נגלה שהשינוי רק היטיב איתנו.

  6. ליקוי יכול כמובן להשפיע על מצב הרוח שלנו. אל תמהרו להגיב, תספרו לפחות עד 10... או שתבדקו את העובדות לפני שאתם מגיבים.

  7. ליקוי יכול גם להשפיע על המצב הבריאות, אפילו על פוטנציאל לניתוח, או על בעיות שיניים (וכיס) רחמנא ליצלן.

  8. ליקוי יכול לקדם אותנו מבחינת הקריירה, השינוי דווקא יכול להיות חיובי גם אם בשלב הראשון זה נראה כאילו אנחנו בבעיה או שהעולם חרב עלינו.

  9. אם יש לכם תוכניות או רעיונות חדשים, מוטב שלא תדברו עליהן עם אחרים בעת הליקוי, כי זה ישבש את העניינים. מוטב להמתין כמה ימים או אפילו שבועות. זמן ההמתנה יאפשר גיבוש של הרעיונות ויכולת להוציא אותן לפועל. באופן כללי תחת האנרגיה של ליקוי עדיף להקשיב יותר ופחות לדבר...

  10. ליקוי יכול פעמים רבות להאיץ תהליכים שהמתינו במשך שנים לפתרונם, כמו למשל לפתור בעיות בנושאי משפט או מיסים וכדומה.

  11. ליקוי מאפשר להשתחרר מפחדים ולעשות דברים שבעבר לא הייתם מעיזים אפילו לחשוב עליהם, כמו להשתחרר מחברים שהגיע הזמן להיפרד מהם, או בכלל לעשות דברים מוטרפים כמו לטוס ברחפת אוויר או לעשות סנפלינג, משהו שבחיים לא הייתם מעיזים לעשות.

  12. אחד הדברים הנפלאים שמתרחשים תחת ליקוי הוא שניתנת לנו ההזדמנות לגלות מיהם החברים האמיתיים שלנו... במצב הזה אין דרך חזרה, קשר שנותק לא יאוחה. זהו ניתוק מוחלט (הדבר נכון גם לגבי אהובה או בן/בת זוג, קשר שמסתיים תחת ליקוי לא ישוב לקדמותו לעולם, לכן אל תתחננו על נפשכם, שימרו על כבודכם...), זה זמן להתבגר ולקבל את המציאות כפי שהיא.

  13. ליקוי גם מביא אותנו למצב שבו אנחנו לא מתכחשים יותר לחולשות שלנו... הליקוי מציף את החולשות ואנחנו הופכים להיות מודעים להם, מה שיאפשר לנו כמובן להתמודד עם החולשות שלנו ביעילות ובאחריות.

  14. ליקוי מייצר תובנות חדשות על החיים, כאילו "נופל האסימון" ואתם מבינים מה בעצם קורה סביבכם... איך לא הבחנתם בכך קודם?... הייתם זקוקים דווקא לליקוי שיפקח את עיניכם...

  15. והכי חשוב, ליקוי יכול לפתוח שערים שהיו עד כה נעולים. תגלו פתאום שיש לכם את כל המפתחות לכל השערים.

 

 

ליקוי חמה עתידי

20.5.2012 ליקוי חמה טבעתי (התרחש)

13.11.2012 ליקוי חמה מלא

10.5.2013 ליקוי חמה טבעתי

3.11.2013 ליקוי חמה מלא

 

 

ליקוי לבנה עתידי

4.6.2012 ליקוי ירח חלקי

28.11.2012 ליקוי ירח מוצל

25.4.2013 ליקוי ירח חלקי

25.5.2013 ליקוי ירח מוצל