תופעת ה-Stelliumבמפת הלידה

4 או יותר כוכבי לכת באותו בית - ד"ר כרמלה נשר

כאשר ממוקמות באותו בית במפת הלידה יותר מ-4 פלנטות מוגדרת התופעה הזו באסטרולוגיה כ- Stellium, מקבץ של אנרגיות. תופעת ה-Stelliumיוצרת ריבוי אנרגיות פלנטריות באותו בית.

כיצד תשפיע תופעת ה-Stelliumעל האדם? מאחר וכל פלנטה מביאה עימה לבית דחפים מסוג אחר, המצב שנוצר הוא שתחום החיים המיוצג על ידי הבית סובל מעודף אנרגיות שיכולות להיות מנוגדות זו לזו. מובן שבמצב זה הופך הבית הספציפי לבית מרכזי בחייו של האדם. מחקרים אסטרולוגיים מצביעים על כך שהאדם  יפעל באופן אובססיבי בתחום החיים המיוצג על ידי הבית.

כאשר קיימת תופעת  Stellium במפה, נבקש למצוא במפה לפחות פלנטה אחת שיוצרת מולות למקבץ ה-Stellium, מאחר ומצב של מולות יוצר אצל האדם את ההבנה או את הצורך לבחור בין הדחפים המנוגדים שיוצרות הפלנטות במולות, אבל במצב שאין מולות ל- Stelliumהאדם למעשה כבול לאנרגיות של ה- Stelliumללא יכולת למצוא להן מוצא.

הבעיה המרכזית של תופעת ה- Stelliumיכולה להתעורר במפות המעברים, כאשר פלנטה או פלנטות יוצרות היבטים למקבץ הפלנטות ב-Stellium. במצב זה נוצרת עוררות פלנטרית למספר פלנטות במקביל, דבר שיוצר מתח רב בתחום החיים אצל האדם, בעיקר אם מדובר בהיבטים דיס-הרמוניים. היבט מרובע למקבץ ה- Stellium  יגרום ללא ספק לשיבושים ולמשברים קשים בחייו של האדם.

נבחן באופן כללי כיצד יכולה תופעת ה- Stelliumבבתים השונים להשפיע על האדם.


תופעת Stelliumבבית 1

מאחר ובית 1 מייצג את 'האני', הרי שריבוי אנרגיות פלנטריות יגרמו לאדם להיות אדם בעל "פנים" רבות, בכל פעם הוא יציג את עצמו באופן שונה. יותר מכך, ריבוי האנרגיות הפלנטריות יכול לגרום לאדם להיות אנוכי בצורה מוגזמת. האדם יחווה לא מעט אתגרים בהם הוא יאלץ ללמוד להיות סבלני או ללמוד לשלוט בעצמו. זהו בדיוק האדם שתשמעו ממנו לא מעט פעמים את המשפט "אני לא בסדר!?... אני ממש לא מבין מה אתם בכלל רוצים ממני..."

 

תופעת Stelliumבבית 2

מאחר ובית 2 הוא בית הכספים, הרי שריבוי אנרגיות בבית 2 יכול להצביע על אובססיביות בכל מה שקשור לכספים בחייו של האדם. האדם יכול להיאחז בכל אגורה, לא מתוך מחסור אלא מתוך צורך לשלוט שליטה מלאה ברכושו. משבר רציני יכול להיווצר כאשר פלנטות במעברים, אפילו הפלנטות המהירות, בהיבטים דיס-הרמוניים  למקבץ ה-Stelliumיכולות ליצור עוררות דרמאטית למקבץ וליצור סיבוך רציני בענייני כספים או במצב הפיננסי של האדם. במקרה כזה השליטה האובססיבית תהפוך למצב של כאוס ושל חוסר שליטה. (מצב שמזכיר את הסיפור הסיני על אדם שהיה לו ארגז מלא מטילי זהב שנגנבו ממנו ובמקומם הונחו אבנים בארגז. השכן ששמע את זעקתו המרה התקשה להסתיר את חיוכו ואמר: מה זה משנה אם מונחים בארגז מטילי זהב או אבנים, הרי ממילא לא השתמשת בהם...)

 

תופעת Stelliumבבית 3

מאחר ובית 3 מתייחס בין השאר ללימודים ולידע, הרי שריבוי אנרגיות יכול להצביע על קושי בבחירת תחום הידע אותו ירצה האדם ללמוד. הפוטנציאל להתלבטות בבחירת תחום הידע הוא גבוה, אך לאחר שהאדם סוף-סוף יבחר בתחום שמרתק אותו, הרי שהוא יהיה אובססיבי וילמד שעות על גבי שעות, מבלי לזכור שיש עוד חיים תחת השמש... יותר מכך, מאחר ותופעת ה-Stelliumבבית 3 משפיעה על החשיבה, האדם יהיה כל כך מרוכז 'בלחשוב' ולהתלבט, כך שהוא יחמיץ למעשה הזדמנויות בחייו בגלל הקושי לבחור.

באופן כללי יהיה נכון לומר שמפה שיש בה את תופעת ה-Stelliumבבתים 2, ו-3, תצביע על אדם שעסוק 'בלחשוב' על המון רעיונות כיצד להרוויח עוד כסף (חשיבה אובססיבית בהחלט) אבל בפועל הוא יהיה מחוסר כל, כיוון שהוא יישאר ברמת הרעיון ולא יצליח לעבור לשלב המימוש או הביצוע בפועל.

 

תופעת Stelliumבבית 4

מאחר ובית 4 ממוקם בנקודת הנדיר, ומתייחס בין השאר למורשת ולנוסטלגיה, הרי שתופעת Stelliumבבית זה יכולה לגרום לאדם לחיות בעבר, להתקשות להשתחרר מחוויות הילדות המוקדמת, ולהיות אובססיבי בכל מה שקשור לזיכרונות ילדות או לחוויות ילדות. במצב זה האנרגיה של האדם תושקע בעבר בעוד הוא יזניח את ההווה או את העתיד.

מאחר ובית 4 קשור גם למבנים ולנדל"ן, ייתכן גם שהאדם ירגיש שלם עם עצמו רק אם הוא ירכוש הרבה קרקעות או נדל"ן... בכל מקרה, סביר להניח שתופעת ה-Stelliumתגרום לו להיות אובססיבי בכל מה שקשור לביתו ולבני משפחתו, הוא ירצה לדעת בכל רגע נתון מה הם עושים, ולמעשה ישלוט בבני ביתו ביד רמה, או שהוא יגיב בכעס רב כאשר הדברים לא יתנהלו בבית לפי הבנתו. נתון זה יכול בהחלט להצביע על סערות רבות בבית, ועל מתחים ומריבות מרובים.

 

תופעת Stelliumבבית 5   

מאחר ובית 5 מיוחס לתחום היצירתי, הרי שריבוי פלנטות יכול להצביע על יצירתיות רבה, אך גם על קושי להתמקד בתחום יצירתי אחד. גם בעניינים הרומנטיים יכול הנתון הזה לסבך את האדם, הוא ירצה הרבה רומנטיקה, או נכון יותר, הרבה רומנים במקביל...

מחקרים באסטרולוגיה מעידים כי אנשים רבים שיש להם את תופעת ה- Stelliumבבית 5 מתקשים להביא ילדים משל עצמם לעולם משום שהם עצמם מתנהגים כמו ילדים. במקרים רבים  יבחר אדם זה לעסוק בתחומים יצירתיים או בתחומי חינוך הקשורים באיזה שהוא אופן בילדים, אבל בלבד שאלה לא יהיו הילדים שלו...

 

תופעת Stelliumבבית 6

מאחר ומזל בתולה הוא המזל המסורתי בבית 6, מצביעה תופעת ה- Stelliumבבית 6 על פרפקציוניזם מוגזם או אף אובססיבי, על דגש רב על העבודה, על התמקדות בתחומי הטיפול ועל קושי להאציל סמכויות.  הביקורתיות של האדם והפרפקציוניזם שלו גורמים לו  לעשות את העבודה עבור כולם כי הוא לא סומך על אף אחד שיעשה את העבודה טוב כמוהו. בכל מקרה אדם זה יעבוד ללא ספק מצאת החמה עד צאת הנשמה...

מאחר ובית 6 קשור גם לבריאות תופעת ה- Stelliumבבית זה תוכל להצביע בין השאר גם על היפוכונדריות. יש כמובן להתייחס למזלות המודגשים, כיוון שהמזלות המודגשים יצביעו על הפוטנציאל לבעיות הבריאות בגלל עומס עבודה וחוסר מנוחה (מזל בתולה למשל יגרום לבעיות עצירות ומעיים, מזל סרטן לבעיות עיכול, מזל תאומים לבעיות אסטמה או נשימה וכדומה), (על כך תוכלו ללמוד בשיעור בנושא הבריאות בקורס המתקדמים).

 

תופעת Stelliumבבית 7

stelliumבבית 7 יכול לגרום לאדם להישאר בודד ולא להינשא, כי הוא יתקשה לבחור באדם המתאים, או שהוא ירגיש שהוא מאבד את הזהות העצמית שלו בתוך מערכת זוגית. או שהאדם יינשא אבל יפרק את המסגרת הזוגית באופן פתאומי. בכל מקרה, ריבוי האנרגיות יצביע על אובססיביות במערכת היחסים, הדבר יכול לבוא לידי ביטוי 'בהתמכרות' מוחלטת לצד השני מבלי לראות אחרים בסביבה או אפילו את עצמו. כאשר תבוא התפכחות מהקשר ותסתיים האובססיה, יסתיים כמובן גם הקשר. עוד דבר, אדם זה גם מתקשה לחלק את תשומת הלב שלו בין מספר אנשים, הוא תמיד מתמקד באדם אחד בלבד.

 

תופעת Stelliumבבית 8  

בית 8 הוא ממילא בית מורכב כך שתופעת Stelliumבבית 8 רק תסבך את מה שממילא מסובך. האדם יעסוק באובססיביות בנושא המוות, או בתחומים רוחניים מיסטיים או בכספי אחרים. בכל מקרה הוא יבקש אחריות מלאה על העניינים ויתקשה מאד לקבל החלטות עם אחרים. הדבר כמובן יכול להיות מסובך מאד אם מדובר למשל בכספי ירושה כי לאדם יהיה קשה מאד לשחרר את 'האחריות' שלו על הכסף...

על אובססיה מינית עוד לא דיברנו...

 

תופעת Stelliumבבית 9

בית 9 עוסק בפילוסופיית חיים, כך שתופעת Stelliumבבית 9 תייצר הרבה פילוסופיות חיים... האדם לא יהיה בטוח לעולם לגבי פילוסופיית החיים בה בחר ויחפש כל הזמן פילוסופיה חדשה להאמין בה. הדבר נכון גם לגבי לימודים גבוהים, מה שיכול להביא למצב שהאדם לא יפסיק ללמוד אבל לא ממש ישתמש במה שלמד.

Stelliumבבית 9 מצביע בין השאר על הצורך של האדם לשכנע את כל העולם בפילוסופית החיים שלו, וגם הנטייה הזו יכולה כמובן להיות אובססיבית למדי... הדבר יכול בהחלט להשפיע גם על המסגרת המשפחתית, מאחר ואם לאדם יש אמונה בפילוסופיה מסוימת (או פילוסופיה דתית), הוא יכפה אותה בנחרצות ובאובססיביות על בני משפחתו, מבלי להתחשב בצרכיהם או בתפיסת עולמם.

מובן שריבוי אנרגיות בבית 9 יגרום לאדם גם לשאיפה להרבות בנסיעות ובטיולים, אך סביר להניח שבגלל ההתלבטות שלו 'לאן כדאי לי לנסוע...'  הוא יישאר כנראה, בסופו של דבר, בבית...

 

 תופעת Stelliumבבית 10       

Stelliumבבית 10 יכול בהחלט להצביע על שינויים רבים בקריירה ועל בעיות עם דמויות סמכותיות. מיקום זה מצביע ללא ספק על אדם שלא יכול לשאת מצב שיש לו בוס שנותן לו הנחיות או הוראות, אדם זה חייב להיות עצמאי בעבודתו, לתת את הטון בעבודה או להיות זה שנותן את ההוראות. מובן שמצב זה יכול להשפיע באופן קשה על מערכות היחסים במקום העבודה. תארו לעצמכם אדם עם תופעת Stelliumבבית 10 שמתחיל לעבוד במקום עבודה חדש ולאחר שעתיים הוא כבר יודע יותר טוב מכולם כיצד צריכים הדברים להיעשות או להראות...

 

תופעת Stelliumבבית 11

בית 11 מיוחס למערכות יחסים חברתיות ולקבוצות. אדם עם תופעת Stelliumבבית 11 ירצה בוודאי 'לרענן' את התקנון של הארגון או הקבוצה רגע אחרי שהוא הצטרף אליה...


תופעת Stelliumבבית 12

בית הטיפול או בית הנוירוזה... תופעת Stelliumבבית 12 יכולה להצביע על אדם מבודד ומסוגר או אף על אדם נויירוטי, או שהאדם יתמסר כל כולו לטיפול בחולים או בנכים. כמו שנוטים המיסטיקאים לומר או שתטפל או שתטופל...